י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשדות חמורים

אם ל-11 טוענת: בעלי פגע בי בניגוד לרצוני

חקירת ההורים לאחד עשר מבני ברק, שחשודים בהתעללות מחרידה בילדיהם, הולכת ומתפתחת • מעצרם של בני הזוג הוארך • האמא טוענת: "בעלי התעלל בי. ספגתי אלימות" • במשטרה מעלים חשד כי האמא ביצעה עבירות חמורות באחד עשר ילדיה

אם ל-11 טוענת: בעלי פגע בי בניגוד לרצוני
יונתן זינדל, פלאש 90

זוג הורים בני 44 ו-45 מבני ברק נעצרו לפני כשבועיים וחצי, בחשד לשורה של התעללויות באחד עשר ילדיהם. הבוקר (שלישי) הובאה האם בפעם החמישית לבית המשפט, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה שוב בשישה ימים. מעצרו של האב הוארך בתחילת השבוע עד ליום חמישי.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בחקירה האחרונה של האם, היא גוללה בפני החוקרים את הסבל שעברה מבעלה, הכאות ואלימות, לצד פגיעות נוספות. בתחילת הדיון אמר נציג המשטרה שוב כי "מדובר באחד התיקים המורכבים שמשטרת ישראל נתקלה בהם בתקופה האחרונה", וציין כי בחקירה מורכבת ומסועפת "ישנן התפתחויות חדשות בחקירה", מהימים האחרונים.

לעומת מה שטענה המשטרה בדיוני הארכת המעצר הראשונים, הפעם נוסף סעיף נוסף הכולל גם עבירות שיוחסו תחילה רק לבעלה של החשודה. בנוסף, לראשונה טענה המשטרה כי האם איימה על ילדיה לבל יספרו מה קורה בבית, ובכך פעלה לשבש את החקירה, לכאורה.

עו"ד נדב גדליהו, שמייצג את האם החשודה, ביקש מהשופט עלאא מסארווה, שיורה למשטרה לחקור את הבעל על הטענות שהעלתה אשתו במהלך החקירה, לגבי העבירות שהיא מייחסת לבעלה, כאשר לדבריה כתוצאה מכך נפסק הריונה. החוקר השיב על כך שהטענות ייבדקו, אך לא ידע לומר האם הבעל נחקר על כך.

השופט התרשם מחומר החקירה שהוצג בפניו, כי החשדות כלפי האם הולכים ומתחזקים עם העמקת החקירה, כאשר מדובר על פי החשד בעבירות ברף גבוה מאוד, של אלימות, הזנחה, איומים ועבירות נוספות.

בעקבות התלונה שמסרה החשודה לחוקריה נגד בעלה, הורה השופט לנציג המשטרה בדיון, ראש צוות החקירה נדב שכטר, כי "על היחידה החוקרת להשקיע משאבים רבים יותר בבדיקת גרסתה של החשודה". השופט ציין כי "החשודה מסרה גרסה מפורטת היום וגם לפני מספר ימים. הגרסה הכוללת בחובה תלונה, מחייבת העמקה בחקירה ויש להקצות לכך משאבים" הורה.

הבקשה של עו"ד נדב גדליהו לשחררה למעצר בית בתנאים מגבילים, נדחתה. עם זאת השופט הורה לצוות החקירה לזרז את החקירה על מנת להגיע לסיומה בהקדם, זאת בין היתר מאחר ומנין הימים שההורים נמצאים במעצר מתקרבים ל-30, וכי לא ניתן להאריך את מעצרם מעבר לכך ללא הגשת כתב אישום.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי מעצר האם הוארך בפעם החמישית, עד ליום ראשון הבא. כאמור, מעצר האב הוארך בתחילת השבוע עד ליום חמישי בעוד יומיים.

עו"ד ישראל ילון, פרקליטו של האב התייחס לטענות האם ואומר כי "אלו השמצות שהועלו על ידי האישה רק עכשיו לאחר שהתברר שהיא חשודה בביצוע מעשים חמורים מאוד בילדיה, וכפי שציין בית המשפט 'ברף גבוה במיוחד'".

ל'בחדרי חרדים' אמר, כי מדברי החוקרים עולה כי עד עכשיו לא הייתה כל אינדיקציה לטענות אלו וכנראה שלא בכדי. "מדובר באישה שנלחמת על חייה וחירותה כאשר בד בבד, יש ספק, לטעמי, האם יש לבעלה אחריות פלילית, מה שמציג את מעשיה כחמורים שבעתיים".

עו"ד ילון הוסיף עוד, כי "במצב דברים זה קיים פיתוי רב להטיח האשמות בבעל, להצטייר כקרבן ובכך לנסות ולהיחלץ מהמצב הביש בו היא נמצאת. אני מבין ללבה אבל, בכל הזהירות, אומר שזו דרך נבזית".

התעללות בילדים הארכת מעצר מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד